Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/katamarantopcat.pl/includes/menu.inc).

Programy lojalnościowe jako sposób na zwiększenie sprzedaży

Współcześnie przedsiębiorstwo, żeby zabłysnąć i osiągnąć sukces na rynku, potrzebuje by czerpać z dobrodziejstw nowoczesnego marketingu jakim są takie programy lojalnościowe jak np oferowane na .
Spójrzmy prawdzie w oczy, ograna reklama w radiu i telewizji to przeżytek. W pogodni za konsumentem i utrzymaniem jego lojalności, należy wyłożyć więcej pieniędzy oraz trudu.


Sprzedaż w XXI wieku
Source: flickr.com
Wsparcie sprzedaży to niezwykle ważny aspekt . Może być realizowane poprzez spotkania z konsumentami, pokazy dla szerszego grona bądź aktywną obsługę klientów telefonicznie bądź internetowo. Wsparcie sprzedaży to podstawa techniki promocyjnej, która mówi, że zdobycie klienta to jedynie pierwszy krok. Potem należy go przy marce zatrzymać.

Przywiązanie do marki świetnie tworzą programy lojalnościowe. Mogą one przybierać różne modele. Najpopularniejsze naturalnie są kupony, które klient dostaje po nabyciu produktów. Gdy zbierze założoną liczbę, punkty może wymienić na towary. Interesująca rzecz to fakt,że gadżet za punkty niekoniecznie musi być funkcjonalny ani przydatny klientowi, by ten miał pragniego jego wygrania. Program lojalnościowy ma za zadanie wykreować przywiązanie nabywcy do logo, sklepu albo dobra i ustabilizować jego przywiązanie poprzez wrażenie brania udziału i bycia nagradzanym.

Powinniśmy zastanowić się nad tym jakim sposobem zbierane będą punkty – czy będą to na przykład nalepki, pieczątki czy może kodowane na karcie punkty. Należy oczywiście stworzyć również katalog nagród. To nasza decyzja w jakiej formie – czy fizycznie wyłożonej w sklepie książeczki czy może w serwisie internetowym – albo może obie te formy. Zaprojektowanie tego rodzaju programu uzależnione jest od naszego budżetu oraz pomysłu. To oczywiste, najlepiej dostosować jego formę do naszej branży – odpowiednio dopasować nagrody i ilość punktów konieczną do zebrania. Jeżeli posiadamy dobry dział reklamy, na pewno uda się nam tego typu wsparcie sprzedaży właściwie przygotować.

To wszystko składa się na nowoczesny marketing relacji. Polega on generalnie na utrzymaniu lojalności konsumenta i tworzeniu mocnej relacji. Ważne staje się, żeby klient poczuł się przydatny i ważny w pracy przedsiębiorstwa. By tak się stało, wymagane jest podtrzymanie interakcji konsument-firma.

Karta na punkty
Oprócz wypisanych wcześniej technik, najlepiej taką więź wytwarza marketing w cyberprzestrzeni, a szczególnie na Facebooku. Posługując się fanpage’ami, zatrudnieni specjaliści od promocji potrafią stworzyć więź z konsumentami, odsłonić ich opinie. Ułatwia to stworzenie dużej bazy konsumentów i celne stargetowanie produktów i usług oraz na efektywne formułowanie aktywności promocyjnych.

Jeżeli nie znamy się na działaniach promocyjnych, naturalnie mamy możliwość zlecić zaprojektowanie tej kampanii zewnętrznej firmie. Wówczas będziemy mieć pewność, że nasz program zstanie przygotowany z najwyższą starannością i co najważniejsze przyniesie zakładane skutki czyli pomoże zatrzymać obecnych klientów i pozyskać nowych.

Interesujesz się owym działem? Czytaj zatem jeszcze dalej o tym punkcie w następnym wpisie, który dla Ciebie przygotowaliśmy. Myślimy, że Ci się spodoba.




Author: Natalia Długosz
Source: Bonus Club